quinta-feira, abril 27, 2006

Hawaiian or Kanaka?

Ho'omau ke kūkākūkā pili ana i ke 'ano o HAWAIIAN me KANAKA. Mea mai 'o Kamanaha, 'o hewa i ka hana 'ana i ia hua'ōlelo. He complacent to the oppressor ia. Okay, whatevah, akā na'e e pono nō 'o ia e nānā iā ia iho. Wahi a Kamahana, 'o kanaka ia hua'ōlelo i hana 'ia ai ma mua mai ka wā kahiko mai, akā na'e he hewa ho'i no ka mea aia ka ho'olilo me ka 'ōlelo makuahine, 'oia ho'i 'o ka L me R, K me T, a pēlā aku. No leila, 'o ta'ata a i 'ole 'o tangata a i 'ole 'o tagata a i 'ole 'o tangata i ia hua'ōlelo i hana 'ia a nā kūpuna. No make sense! 'O wai ka mea i ho'opā i ka lima a nā Haole?

Wehewehe 'ia a'ela ke kumu o Hawaiian ('a'ale Hawai'i) a mea mai 'o ia maopopo ho'i ia'u 'a'ole 'o NATIONALITY akā na'e i hea, 'o ethnicity? 'O ancestry paha? He 'ano o nā kānaka, 'ae maopopo akā na'e 'a'ole maopopo iā ia ka mana'o ho'olilo me ia hua'ōlelo like me tagata, tangata, ta'ata, kanaka, a pēlā aku. No leila, 'a'ole HEWA, ke ho'olilo nei wale nō, like me nā wā kahiko. He EVOLUTION!!!!

Pono nō 'o ia e ho'omaopopo i ke 'ano o mea colonize a me ka holo mua 'ana! Aia ka big difference me ia mau mea.